نمایشگاه ارمنستان و سیلا در خیال کودکان پارس

نمایشگاه هنرهای تجسمی با همکاری آموزشگاه هنرهای تجسمی بادبادک و موزه مجازی بین المللی هنر کودک

زمان سه شنبه 26 دی ماه 1396

همزمان با برگزاری شب فرهنگی ارمنستان ساعت 19 تا 17

مکان: سالن نمایشگاه های موقت موزه دوران اسلامی ، موزه ملی ایران

نمایشگاه «سیلا و ارمنستان در خیال کودکان پارس»

امروز یکی از اهداف موزه ها برنامه ریزی برای مخاطبان کودک و نوجوان و ایجاد فضایی جذاب: خلاق و آموزنده برای این مخاطبان است. و حضور پر نشاط و جستجوگر کودکان در موزه دارای اهمیت است و موزه ها تلاش می کنند تا فضایی متفاوت و تجربه ای متفاوت را برای کودکان ایجاد کنند.
در این راستا موزه مجازی بین المللی هنر کودک و موزه ملی ایران اقدام به برگزاری کارگاه های هنری کرده است. این برنامه تا کنون با همراهی و مشارکت آموزشگاه هنرهای تجسمی بادبادک و مربیان و کودکان این مرکز انجام شده است.

نمایشگاه پیش رو نتیجه کارگاه های دو مرحله ای است. طی نمایشگاه های دوستانه سیلا و ارمنستان در موزه ملی ایران؛ کودکان بازدیدهای هدفمند برای آشنایی با مفاهیم فرهنگ های غیر ایرانی و آثار فرهنگ سیلا و ارمنستان داشتند.
این بازدید ها در دو مرحله انجام شد. مرحله نخست بازدید کودکان همراه با مربیان بود؛ در این مرحله کودکان با فرهنگ و هنر و عناصر هنری موجود در هر کدام از این فرهنگ ها آشنا شدند.
مرحله بعد برگزاری کارگاهی هنری با کمک مربیان آموزشگاه هنرهای تجسمی بادبادک بود و کودکان آنچه را در این نمایشگاه دیده و تجربه کرده بودند را با گل ساختند.
در این برنامه کودکان با نقوش حیوانی (شیر، گوزن، پرنده) ، انسانی، انواع اشکال و اشیا کاربردی (ظروف، ابزار آلات جنگی، ریتون، کتیبه و … ) آشنا شدند. و برداشت های خود از آثار را به صورت مجسمه و نقش برجسته های سفالی خلق کردند.
هدف از این بازدید ها آشنایی کودکان با مفاهیم موزه ای و آشنایی با فرهنگ های کهن بشری با زبان کودکانه بود.